UGDYMAS

Ugdymosi Erdvė "Ąžuolynas" - nevalstybinis darželis - mokykla, kuris remiasi krikščioniškomis vertybėmis ir nuostata, jog kiekvienas vaikas yra Dievo kūrinys, į kurį žvelgiame su meile ir pagarba, branginame jo unikalumą, neįkainojamą vertę ir beribį potencialą.

Mūsų erdvėje vaikai ugdosi pagal bendrąją ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programą, remiantis "Redemptive education" filosofija (plačiau apie tai - https://www.redemptiveeducation.org), kurios esminis požiūris ir ugdymo(si) metodika vyksta keturiais aspektais:

UGDYMAS PER SANTYKĮ

Kuriame bendruomenę, kurioje santykis su kitais - vaikais, mokytojais, tėvais, aplinkiniais, Kūrėju ir kūrinija - užima itin svarbią vietą. Bendraudami, bendradarbiaudami, pažindami savo bei kito emocijas, jausdami pagarbą sau ir aplinkiniams galėsime ne tik įsisavinti informaciją, bet ir suvokti kūrinijos unikalumo svarbą.

four boy playing ball on green grass
four boy playing ball on green grass

INTEGRALUS UGDYMAS

Visas ugdymo(si) procesas yra susijęs tarpdalykiniais ryšiais siekiant padėti vaikui suvokti ir įsisavinti informaciją ilgalaikėje perspektyvoje.

three green, yellow, and red leaves on person's hand
three green, yellow, and red leaves on person's hand

PATYRIMINIS UGDYMAS

Vienas geriausių ugdymo(si) būdų - tai mokymasis per patirtį. Liesdami, uostydami, regėdami, klausydami, ragaudami vaikai informaciją įsisavina daug lengviau ir ją sėkmingiau pritaiko realiame gyvenime.

four children standing on dirt during daytime
four children standing on dirt during daytime

BIBLINIS PASAULIS

Bet kokią temą, idėją, kilusį konfliktą ar klausimą nagrinėjame Šventojo Rašto tiesos šviesoje: kas sutampa su Dievo Žodžiu, kur nesutampa su Jo tiesa, ko iš to galime pasimokyti ir kaip tai pritaikyti savo gyvenime?

boy sitting on bench while holding a book
boy sitting on bench while holding a book

Didžiausia dalis ugdymo(si) veiklų mūsų erdvėje vyksta lauke, todėl vaikai fiziškai ir emociškai jaučiasi sveikesni, lengviau įsisavina informaciją, turi galimybę tyrinėti juos supančią gamtinę aplinką.

person holding sunflower during daytime
person holding sunflower during daytime
toddler pouring sand in brown wooden fence
toddler pouring sand in brown wooden fence

Heidi Poniatowski - pedagogė, mūsų komandos mentorė, kurianti įvairius leidinius bei ugdymo(si) programas Amerikos mokykloms, ugdanti savo sūnus šeimoje, dalinasi apie ugdymo(si) lauke:

Video vertimas:

"Yra daugybė priežasčių, rodančių, kad ugdymas lauke yra nuostabus pasirinkimas. Tyrimai rodo, kad laikas, kurį praleidžiame lauke, yra naudingas tiek mūsų fizinei, tiek emocinei sveikatai.

Būdami lauke gauname daug vitamino D iš saulės šviesos - tai sveika ir naudinga mūsų kūnui. Ženkliai sumažėja kortizolio lygis, kuriam turi įtakos mūsų patiriamas stresas. Būnant lauke, mėgaujantis gamta, mūsų streso lygis akivaizdžiai mažėja. Lauke juda mūsų raumenys, visas kūnas, kuris tiesiogiai tampa ugdymosi proceso dalimi.

Buvimas lauke sumažina nerimą ir pagerina atmintį. Per potyrį lengviau įsimenama informacija. Ji tampa ne tik perskaitytu faktu knygoje, bet realia ir asmeniškai išgyventa patirtimi. Todėl informacija tampa vertingesnė ir lengviau įsisavinama. Tai ir puikus komandos formavimo įrankis, padedantis kurti santykius su kitais žmonėmis. Mes ne visada gamtoje pastebime tuos pačius dalykus. Galbūt kitas pastebėjo kažką skirtingo, nei tu pastebėjai? Ir tai įkvepia troškimą mokytis daugiau apie tai, ką pamatei.

Buvimas lauke padeda suvokti pasaulį kurį sukūrė Dievas, padeda pamatyti net mažiausias jo detales. Turiu mintyje, mes turime Dievą, kuris sukūrė miniatiūrines gysleles medžių lapuose, o kiekvienas jų yra skirtingas. Mokantis apie tai, kaip augalai išgyvena per žiemą, kaip jie atauga ir atgimsta kiekvieną pavasarį, atveria vaiko susidomėjimą. Tai suteikia pasitikėjimo ir užtikrintumo, noro patirti pasaulį, laisvės pojūtį. Ženkliai sumažina problemų ir netinkamo elgesio atvejų, nes vaikai domisi tuo kas vyksta, aktyviai dalyvauja veiklose ir gerai jaučiasi.

Buvimas lauke turi įtakos ne tik vaikų nuotaikai. Mokytojai taip pat jaučiasi daug geriau. Iš veiklų visi grįžta įraudusiais skruostais, smagiai pažvarbusiais pirštukais. Mokomės ne tik patirdami gamtos grožį, bet ir suvokdami, kaip Dievas rūpinasi mumis per natūralų pasaulį. Mokomės apie vandenį, sužinome įvairius būdus, kaip išsaugoti mums duotą Viešpaties grožį. Kai ugdytojai gali išsivesti vaikus į lauką, tai nėra tik pramoga - tai kartu ir pagalba akademinių žinių įsisavinimui.

Tyrimai parodė, kad atsiskaitymo testų rezultatai yra aukštesni tų vaikų, kurie turėjo galimybę ugdytis lauke. Tai neturi būti vien tik mokymas(is) apie gamtą. Lauke galima mokytis bet kuriuos akademinius dalykus. Vaikai labiau įsitraukia, geriau įsisavina informaciją, jaučiasi laimingesni, patenkinti mokymusi ir noriai prisiima atsakomybę už ugdymąsi. Turi galimybę dirbti kartu, matydami save bendruomenės ir pasaulio dalimi."